سود پرک | پودر سنگ | آهک | اسید هیومیک

تولید و فروش سود پرک, اسید هیومیک, پودر سنگ, آهک هیدراته و آهک زنده, سولفات آهن

سود پرک | پودر سنگ | آهک | اسید هیومیک

تولید و فروش سود پرک, اسید هیومیک, پودر سنگ, آهک هیدراته و آهک زنده, سولفات آهن

  • ۰
  • ۰

اسید هیومیک

پارس شیمی | تولید و واردات و فروش اسید هیومیک پودری و مایع با کیفیت عالی و درجه و خلوص بالا و منطبق با برگه آنالیز اخذ شده از آزمایشگاه های معتبر کشور  و با قیمت رقابتی و بی نظیر در ایران در بسته بندی های متنوع سفارشی

اسید هیومیک, فروش اسید هیومیک, خرید اسید هیومیک, قیمت اسید هیومیک, اسید هیومیک مایع, کود اسید هیومیک, اسید هیومیک پودری, اسید هیومیک گرانول, اسید هیومیک چیست, اسید هیومیک, humic acid 

اسید هیومیک چیست

اسید هیومیک Humic Acid از تجزیه بیولوژیک مواد آلی توسط میکروارگانیسم های خاصی ایجاد می شود. این ماده می تواند ترکیبی از اسید های مختلف نظیر کربوکسیل ها و فنول ها را تشکیل دهد. همچنین می تواند کمپلکسی از یون های Mg2+, Ca2+, Fe2+ , Fe3+ را به صورت کلوئیدی ایجاد نماید. ترکیبات هیومیکی به موادی برگرفته از هوموس گفته می شود که دارای اندکی pH اسیدی است به همین خاطر آن را اسید هیومیک می نامند ولی در مجموع هیچ شباهتی با اسید های آلی و معدنی رایج ندارد.

یک ترکیب هیومیکی, تشکیل شده از تعداد زیادی مولکول و ترکیبات آلی و ارگانیک متفاوت همچون اسیدهای آمینه, پپتید ها,  فنول ها, آلدئید ها, و اسیدهای نوکلئیک در پیوند با انواع کاتیون ها که در کل ترکیب بسیار پیچیده و سنگینی ایجاد نموده است. فولویک اسید نیز نوعی هیومیک است که دارای مولکولی با حجم کوچک تر ولی میزان اکسیژن بیشتر است. 

اسید هیومیک, فروش اسید هیومیک, خرید اسید هیومیک, قیمت اسید هیومیک, اسید هیومیک مایع, کود اسید هیومیک, اسید هیومیک پودری, اسید هیومیک گرانول, اسید هیومیک چیست, اسید هیومیک, humic acid 

فروش اسید هیومیک

اسید هیومیک پودری : نوع فشرده و خالص تر هیومیک می باشد که به صورت پودر فاین بوده و کاملا در آب محلول می باشد. خلوص هیومیک پودری پارس شیمی در دو نوع خالص 66 درصد و یا هیومات پتاسیم با 15 درصد پتاسیم موجود است. این ماده در کیسه های 255 کیلوگرمی عرضه شده و از هر دو روش شخم زنی و سیستم آبیاری می تواند در اختیار خاک و گیاهان قرار گیرد.

اسید هیومیک مایع : نوع کلوئید اسید هیومیک است که از انحلال گرید پودری آن در آب یا حلال ها به دست آمده و خلوص آن معمولا بین 10 تا 15 درصد می  باشد. این ماده در بسته بندی یک و پنج و ده کیلویی عرضه می شود.

اسید هیومیک گرانول : معمولا از لئونادیت معدنی به دست می آید و کیفیت پایین تری نسبت به دو گرید پودری و مایع دارد.

به منظور خرید اسید هیومیک با کیفیت بسیار عالی و قیمت استثنایی با بخش بازرگانی گروه صنعتی پارس شیمی به شماره تلفن 02133324980 تماس حاصل نمایید.

اسید هیومیک, فروش اسید هیومیک, خرید اسید هیومیک, قیمت اسید هیومیک, اسید هیومیک مایع, کود اسید هیومیک, اسید هیومیک پودری, اسید هیومیک گرانول, اسید هیومیک چیست, اسید هیومیک, humic acid 

مزایای استفاده از اسید هیومیک

  1. قدرت جوانه زنی بذر ها را افزایش می دهد.
  2. با جذب ترکیبات سدیمی توان مقاومت به شوری را در گیاه افزایش می دهد.
  3. بافت خاک را سبک و متخلل نموده و شرایط مکانیکی خاک را بهبود می بخشد.
  4. از مسمومیت ناشی از مصرف نادرست کودهای شیمیایی و سم پاشی می کاهد.
  5. سبب افزایش جذب نیتروژن, پتاسیم, کلسیم, منیزیم و فسفر توسط گیاه می شود.  
  6. فعالیت های آنزیمی را در خاک افزایش داده و کیفیت بیولوژیکی خاک را افزایش می دهد.
  7. جذب ازت و فسفر را افزایش داده و بر تولید قند, پروتئین و ویتامین در گیاه تأثیر مثبتی دارد.
  8. موجب بهبود فعالیت های فتوسنتزی و تنفس گیاه شده و زردی میوه و محصول را از بین می برد.
  9. اثر کلاته سازی روی عناصر ریز مغذی خاک داشته و جذب آن را برای ریشه گیاه تسهیل می نماید.
  10. تاثیر چشمگیری در افزایش حجم ریشه و گسترش شبکه ریشه دارد که سبب تغذیه بهتر گیاه می گردد.
  11. همچون اسفنج می تواند آب و کود های شیمیایی را به خود جذب نموده و به تدریج در اختیار گیاه قرار دهد.
  12. مواد هیومیکی به دلیل منشاء طبیعی, بر خلاف کود های شیمیایی کوچک ترین ضرری برای محیط زیست ندارند.
  13. به علت برخورداری از اسید های آمینه و اسید نوکلئیک موجب افزایش قدرت سلول های ریشه در جذب مواد مغذی می شود.
  14. تجزیه و جذب مواد ماکرو و میکرو را در خاک افزایش داده و کاهش 25 تا 70 درصدی نیاز به استفاده از کودهای شیمیایی فسفاته و ازته را به همراه دارد.
  15. بر خلاف کود های شیمیایی که به راحتی در اثر برداشت محصول و یا شسته شدن از خاک خارج می شود, اسید هیومیک برای میلیون ها سال می توان در خاک باقی بماند.

اسید هیومیک, فروش اسید هیومیک, خرید اسید هیومیک, قیمت اسید هیومیک, اسید هیومیک مایع, کود اسید هیومیک, اسید هیومیک پودری, اسید هیومیک گرانول, اسید هیومیک چیست, اسید هیومیک, humic acid 

کاربرد اسید هیومیک پسته کاری

پسته کاری در استان کرمان به دلیل اقلیم خشک و کم بارش این ناحیه با مشکل شوری و آهکی بودن زمین های کشاورزی مواجه است که سبب می شود خاک این منطقه سفت شده و ریشه درخت پسته قادر به جذب آب و مواد غذایی نباشد. کود آلی اسید هیومیک به دلایل ذکر شده ی بالا, موجب افزایش حاصخیزی خاک و افزایش محصول دهی درختان میوه می شود.

بهترین زمان برای استفاده از کود اسید هیومیک برای درختان پسته از اوایل پاییز تا اواخر زمستان است که می توان آن را با کود های حیوانی ترکیب کرده و به صورت چال کود و یا شخم عمیق استفاده نمود.

 اسید هیومیک, فروش اسید هیومیک, خرید اسید هیومیک, قیمت اسید هیومیک, اسید هیومیک مایع, کود اسید هیومیک, اسید هیومیک پودری, اسید هیومیک گرانول, اسید هیومیک چیست, اسید هیومیک, humic acid

 

روش و میزان مصرف اسید هیومیک

  • روش مصرف هیومیک اسید در باغات کشت پسته بستگی به نوع آبیاری آن دارد که می تواند به صورت تحت فشار یا غرقابی باشد. در صورتی که آبیاری تحت فشار انجام شود و دور آبیاری 12 تا 18 روز در طول ماه باشد ، از اواخر زمستان ، دو نوبت در میان ، یک بار از هیومیک اسید در سیستم آبیاری به میزان 10 لیتر استفاده گردد. بهترین زمان شروع تزریق هیومیک اسید ، پس 4 ساعت از شروع آبیاری است که به دلیل خیس بودن خاک ، مواد هیومیکی نفوذ بهتری در خاک خواهند داشت.
  • چنانچه دور آبیاری بیش از 18 روز بود ، میزان مصرف هیومیک اسید را به 15 لیتر در هر نوبت افزایش دهید. همچنین اگر در این نوع آبیاری ، از کود های ماکرو محلول در آب نیز استفاده می نمایید، باید در نظر داشت که اسیدهیومیک نباید با سولوپتاس مصرف شود زیرا حالت ژلاتین ایجاد می کند.
  • با توجه به اینکه اسید هیومیک از شسته شدن ازت جلوگیری می نماید ، بنابراین در صورت مصرف این کود ، استفاده از کود ازته را تا سی درصد کاهش دهید. برای مصرف هیومیک اسید در روش آبیاری غرفابی ، روش کار به این صورت است که یک بشکه شیردار به ازای هر هکتار بر سر راه جوی آبیاری قرار داده شده و بعد از اینکه آب نیمی از کرت ها را پر نمود ، شیر بشکه را باز کرده تا هیومیک وارد کرت ها شود. با توجه به اینکه در این نوع آبیاری ، چون سطح بیشتری از خاک را می شوید ، باید میزان مصرف هیومیک اسید را تا 20 لیتر افزایش داد. 

 

 

قیمت اسید هیومیک

موارد مختلفی در قیمت اسید هیومیک تاثیر گذار است. مهم ترین عامل را می توان گرید مایع یا پودری بودن آن دانست. همچنین ترکیبات اسید هیومیک را با خلوص مختلف تولید می نمایند که مسلما خلوص بالاتر دارای قیمت بالاتری نیز می باشد. نوع بسته بندی و میزان سفارش هم از دیگر موارد تاثیر گذار در قیمت است.

 

روند تولید اسید هیومیک در طبیعت چیست

در صورتی که 100 کیلوگرم پسماند های کشاورزی نظیر شاخه و برگ در زیر لایه نازکی از خاک قرار گرفته و اکسیژن و رطوبت لازم برای آن تامین گردد ، در شرایط ایده آل پس از یک فصل به حدود 15 کیلوگرم کمپوست گیاهی تبدیل می شود که ماده آلی نیمه تجزیه شده است. حال اگر این روند تجزیه بیولوژیک ادامه یابد پس از یک سال ، شاهد کمتر از 3 کیلوگرم اسید هیومیک خواهیم بود.


اسید هیومیک نوعی کود آلی کشاورزی است که از ترکیب چندین یون و ماده  مورد نیاز گیاهان تشکیل شده است. به دلیل  اینکه هیومیک اسید ، کودی ارگانیک می باشد و از تجزیه بیولوژیک مواد طبیعی حاصل شده است بنابراین کوچک ترین زیانی برای گیاهان و محیط زیست ایجاد نمی کند.

اسید هیومیک, فروش اسید هیومیک, قیمت اسید هیومیک, اسید هیومیک پودری, اسید هیومیک مایع,

اسید هیومیک چیست

استفاده از کود های غیر شیمیایی امروزه در کشور های پیشرفته رو به گسترش است زیرا علاوه بر اینکه حاوی سموم و مضرات کود های شیمیایی نمی باشد ، همچنین حاوی کمپلکسی از ریز مغذی ها و مواد مفید است. علاوه بر آن ، مواد موجود در هیومیک اسید بر خلاف کود های شیمیایی ، به صورت یونی بوده که در نتیجه به راحتی توسط گیاهان قابل جذب است.هیومیک اسید حاوی هوموس و هیومات است و به صورت پودری یا گرانول تولید می شود اما با توجه به اینکه در آب محلول است ، می توان آن را هم به صورت چالکود و هم به شکل استفاده در سیستم آبیاری مورد استفاده قرار داد. همچنین در برخی مناطق از آن به صورت اسپری بر روی برگ ها سود می برند.

اسید هیومیک ، ریشه زایی گیاهان را به شدت تحریک می نماید و در نتیجه گیاهان دارای سیستم ریشه بسیار قوی خواهند شد ، در ضمن به دلیل دارا بودن ریز مغذی های فلزی ، چرخه فتوسنتز و سوخت و ساز گیاهان را افزایش می دهد.


اسید هیومیک پودری

پارس شیمی | فروش اسید هیومیک پودری به صورت فاین و کاملا محلول در آب که دارای کیفیتی بی نظیر می باشد و از نظر قیمت نیز رقیبی ندارد. این محصول در بسته بندی 255 کیلوگرمی عرضه شده و دارای برگه آنالیز فنی از آزمایشگاه های معتبر است.

اسید هیومیک پودری

اسید هیومیک پودری خالص ترین نوع این کود ارگانیک می باشد که دارای بالاترین خلوص است. هیومیک اسید پارس شیمی دارای 66 درصد خلوص بوده و کاملا  محلول در آب می باشد بنابراین علاوه بر امکان استفاده در زمان شخم, امکان مصرف آن در  سیستم آبیاری و یا به صورت اسپری نیز وجود دارد. کود اسید هیومیک در کنار سولفات آمونیوم به عنوان بهترین کود برای مصرف در پسته کاری و جهت استفاده در زمین های شور و آهکی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کلمات مرتبط : فروش اسید هیومیک - قیمت اسید هیومیک - اسید هیومیک پودری - اسید هیومیک مایع - هوماس - هیومیک اسید مایع - هیومیک پتاس - هیومات پتاسیم - کود هیومیک اسید - هیومیک چیست - نحوه مصرف اسید هیومیک - نقش اسید هیومیک در گیاه - کود لئوناردیت - اسید هیومیک -  humic acidd - اسید های هیومیک - اسید هیومیک پسته - اسید  هیومیک گرانول

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی